כיצד לשמור על חשבון המוכר שלי באמזון בריא?

אז התחלתם למכור באמזון, מעולה!
אבל עכשיו אתם אט אט מגלים שאמזון אוהבת הרבה יותר את הלקוחות שלה מאשר את המוכרים.
אמזון יעשו הכל כדיי ליצור ללקוח חוויית רכישה מהנה וטובה,
לכן, מוכר שיזיק למוניטין המצוין של אמזון בנוגע לחוויית הלקוח יעוף משם על טיל וברוב הפעמים גם לא תהיה דרך חזרה.

לכן הדבר הכי חשוב כדי שאמזון יאפשר למוכר להמשיך למכור בפלטפורמה שלהם זה – חשבון בריא.
חשבון בריא זה חשבון שמי שמנהל אותו מכיר היטב את החוקים של אמזון ומקפיד לשמור עליהם .


ראשית,

מוכר חדש צריך להתחיל למכור באיטיות ולא ב"בום"- מוכר חדש שמיד מתחיל למכור מבחר גדול של מוצרים בכמות גדולה ולגלגל סכומים גדולים ,הוא ישר בגדר "חשוד" מבחינת אמזון, הם מיד שמים את המוכר הזה תחת זכוכית מגדלת ובוחנים כל צעד ושעל שלו .

עדיף לעבוד בהתחלה בקטן ולהתחיל להעלות עוד מוצרים בהדרגה, בעיקר אם אתם עובדים בשיטת הדרופשיפינג שמאפשרת פחות שליטה בחוויית הלקוח וזמני השילוח מומלץ להעלות בהתחלה עד 5 מוצרים ובשלב השני עוד 5 – לא לעבור את ה-10 מוצרים בו זמנית.

בכלל ,עדיף בדרופשיפינג לא להתפרש על כמות גדולה מאוד של מוצרים בו זמנית, זה עלול להיות קשה מאוד לשלוט בכל ההזמנות, לעמוד בזמני המשלוח עליהם התחייבתם וזה יכול להיגמר בסגירת חשבון האמזון שלכם.


שנית,

חשוב להקפיד לעבוד על פי חוקי אמזון, כלומר, לעמוד בזמני השילוח, להכניס לכל הזמנה טרקינג בזמן כדי שהלקוח יוכל לעקוב אחרי המשלוח שלו ,להיזהר לא לבטל הזמנות עקב חוסר במלאי. (גם אם חסר במלאי עדיף לרכוש ממוכר אחר ולהפסיד כסף מאשר לבטל הזמנה של לקוח.)

דבר נוסף וחשוב זה לדאוג שלא יהיו הרבה החזרות בחשבון . ברגע שאמזון רואים שהלקוחות מחזירים את המוצר זה אומר שהמוצר לא עומד בציפיות של הלקוחות או שהוא פגום או לא מקורי.
צריך לתקשר עם הלקוחות ואם לקוח לא מרוצה צריך לעשות הכל כדי שלא יחזיר את המוצר – אפשר לשלוח לו מוצר חילופי או לבצע החזר כספי חלקי כדי לרצות אותו.

אם מוכרים מותגים ,צריך להיות בטוחים שמדובר במוצר מקורי ולא בזיוף – אמזון לא רוצים זיופים בפלטפורמה שלהם והם מקפידים מאוד כדי שהקונים יהיו בטוחים שמוצר שהם קונים באמזון הוא בוודאות אותנטי. כמו כן יש מוצרים (בעיקר מותגים) שלא כל מוכר רשאי למכור, בעיקר מוצרים עם זכויות יוצרים שרק מוכרים שקיבלו הרשאה למכור אותם יכולים לעשות זאת.
לכן,לפני שמעלים למכירה מוצר שהוא מותג צריך לקבל אישור להפצה ומכירה מהיצרן.

אסור לפרסם בכותרת או בליסט של המוצר שאותו מוכרים הבטחות שווא או שקרים – אמזון מתייחסים  לכך במלוא החומרה.

אז מה כן עושים?

קודם כל דואגים לעבוד עם ספקים שאנו סומכים עליהם, שיעמדו בזמני המשלוח ויספקו מוצרים איכותיים.
אם הלקוחות שלכם יהיו מרוצים, אמזון יהיו מרוצים ממכם.
מומלץ להעלות במקצת את זמני המשלוח בהגדרות חשבון האמזון שלכם, כדיי שיהיה לכם טווח בטחון במקרה של עיכוב במשלוחים אצל הספק.
והכי חשוב, מכרו אך ורק מוצרים איכותיים, אם זה לא משהו שהייתם קונים לעצמכם, או נותנים כמתנה, כנראה זה לא מוצר טוב ועדיף לא למכור אותו.

זכרו,
חשבון המוכר שלכם באמזון הוא נכס שיכול להניב לכם הכנסות של מאות אלפי דולרים, שמרו עליו.

רוצים לקבל עוד טיפים נהדרים על כסף באינטרנט?
הירשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלי דרך הלינק הזה – http://bit.ly/free7ebook
וקבלו מיד ובחינם את הספרון הדיגיטלי שלי "7 שיטות הזהב ליצירת הכנסה באינטרנט"!